To φορητό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας 2MoBiL στην εκπαίδευση μαθητών στο πεδίο της Μοριακής Γενετικής και Εξατομικευμένης Ιατρικής

  • Σταυρούλα Σιαμόγλου
  • Γεώργιος Π. Πατρινός Πανεπιστήμιο Πατρών, Σχολή Επιστημών Υγείας, Τμήμα Φαρμακευτικής, Εργαστήριο Φαρμακογονιδιωματικής και Εξατομικευμένης Θεραπείας, Πάτρα
Keywords: Φορητό εργαστήριο, Μοριακή Βιολογία, γενετική διάγνωση, εξατομικευμένη ιατρική, εκπαίδευση, μαθητές

Abstract

Οι τομείς της Μοριακής Βιολογίας, Γενετικής και Εξατομικευμένης Ιατρικής χαρακτηρίζονται από δυναμική και ταχεία ανάπτυξη και προτρέπουν σε διαρκή μαθησιακή εγρήγορση µε δια βίου εκπαίδευση από τα μαθητικά κιόλας χρόνια. Το φορητό εργαστήριο μοριακής βιολογίας 2MoBiL (Mobile Molecular Biology Laboratory) αναπτύχθηκε από το Εργαστήριο Φαρμακογονιδιωματικής και Εξατομικευμένης Θεραπείας του Τμήματος Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου Πατρών και περιλαμβάνει ένα πλήρες εργαστήριο μοριακής βιολογίας που μπορεί να μεταφερθεί σε όλα τα σημεία της χώρας μέσα σε μια μικρή βαλίτσα. Το φορητό εργαστήριο μοριακής βιολογίας 2MoBiL έχει ως στόχο την εξοικείωση των μαθητών της δευτεροβάθμιας, αλλά και πρωτοβάθμιας, εκπαίδευσης, µε έννοιες και πειραματικές διαδικασίες σχετικές με το πεδίο της Μοριακής Γενετικής και Εξατομικευμένης Ιατρικής και παράλληλα την ενημέρωση του ευρύτερου κοινού για τη σημασία της ανάλυσης του ανθρώπινου γονιδιώματος και των πλεονεκτημάτων της εφαρμογής της εξατομικευμένης ιατρικής τόσο για τον άνθρωπο ως μονάδα όσο και για το εθνικό σύστημα υγείας συνολικότερα. Με εκπαιδευτικές δράσεις από το 2016, το φορητό εργαστήριο μοριακής βιολογίας 2MoBiL φιλοδοξεί να συμβάλλει στην καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών αλλά και την εξοικείωση του κοινού στα επιστημονικά πεδία της Μοριακής Γενετικής και εξατομικευμένης ιατρικής.

References

1. Fox AL. (1932). The relationship between chemical constitution and taste. Proc. Natl. Acad. Sci. USA 18: 115-120.
2. Wooding S. (2006). Phenylthiocarbamide: A 75-Year Adventure in Genetics and Natural Selection. Genetics. 172(4): 2015-2023.
3. Merritt RB, Bierwert LA, Slatko B, Weiner MP, Ingram J, Sciarra K, Weiner E. (2008). Tasting phenylthiocarbamide (ptc): a new integrative genetics lab with an old flavor. The American Biology Teacher, 5(70): e23-e28 [Online]. Available: http://www.bioone.org/doi/full/10.1662/00027685(2008)70[23:TPPANI]2.0.CO;2.
4. Hearn RP, Arblaster KE. (2010). DNA extraction techniques for use in education. Biochem. Mol. Biol. Educ. 38: 161-166.
5. Bloch KD, Grossmann B. (2001). Digestion of DNA with restriction endonucleases. Curr. Protoc. Mol. Biol. 3: Unit3.1.
6. Pingoud Α, Jeltsch Α. (2001). Structure and function of type II restriction endonucleases. Nucleic Acids Res. 29:3705-3727.
7. Helling RB, Goodman HM, Boyer HW. (1974). Analysis of endonuclease R-EcoRI fragments of DNA from lambdoid bacteriophages and other viruses by agarose-gel electrophoresis. J. Virol. 14: 1235-1244.
8. Voytas D. (2001). Agarose gel electrophoresis. In Current Protocols in Molecular Biology. John Wiley & Sons, Inc.
9. Lianidou E, Ahmad-Nejad P, Ferreira-Gonzalez A, Izuhara K, Cremonesi L, Schroeder ME, Richter K, Ferrari M, Neumaier M. (2014). Advancing the education in molecular diagnostics: the IFCC-Initiative “Clinical Molecular Biology Curriculum” (C-CMBC); a ten-year experience. Clin. Chim. Acta. 436: 5-8.
10. Patrinos GP, Baker DJ, Al-Mulla F, Vasiliou V, Cooper DN. (2013). Genetic tests obtainable through pharmacies: the good, the bad, and the ugly. Hum. Genomics. 7: 17.
Published
2019-04-15
Section
Πρωτότυπα ερευνητικά άρθρα